Το φιλμ της Σοφίας Κόπολα τιμήθηκε με το βραβείο
σκηνοθεσίας φέτος στο Φεστιβάλ των Καννών όπου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις
Η ταινία που κέρδισε
φέτος τον περασμένο Μάιο, το βραβείο σκηνοθεσίας στο Διεθνές Κινηματογραφικό
Φεστιβάλ των Καννών, «The Beguiled – Η Αποπλάνηση» έκανε πρεμιέρα στις Ελληνικές
αίθουσες την Πέμπτη 6 Ιουλίου 2017, σε διανομή της UIP, και ήρθε για προβολή και στην Πάτρα, στα Στερ/Odeon στη Βέσο Μάρε. Επίσης από τις 13 έως και τις 16 Ιουλίου παίζεται στο θερινό σινέ Κάστρο στο Ρίο, στις 22.00, με ιδιαίτερη επιτυχία. Στις ΗΠΑ οι έως τώρα εισπράξεις της έχουν ήδη ξεπεράσει τα 8 εκατομμύρια δολάρια.
Στην ταινία που αναμένεται να ακουστεί και στα βραβεία Όσκαρ
του 2018, πρωταγωνιστούν οι: Νικόλ Κίντμαν, Κόλιν Φάρελ, Κίρστεν Ντανστ και Ελ
Φάνινγκ. Επίσης παίζει η μικρούλα Ούνα Λόρενς που την είχαμε δει τον περασμένο Νοέμβριο στο πλάι του Ρόμπερτ Ρέντφορντ στο φιλμ της Ντίσνει "Ο Πιτ & ο δράκος του" του Ντέιβιντ Λόουερι.
Η σκηνοθεσία είναι της Σοφία Κόπολα.
Διάρκεια: 94 λεπτά.
ΥΠΟΘΕΣΗ
«Η Αποπλάνηση - The Beguiled» που φαντάζει μία ιδιαίτερα
ενδιαφέρουσα ταινία από το διαφημιστικό τρέιλερ, είναι η νέα ταινία της Σοφίας Κόπολα, κόρης
του σπουδαίου σκηνοθέτη Φράνσις Φορντ Κόπολα.
Η Σοφία Κόπολα έχει υπογράψει και το εξαιρετικό φιλμ
«Χαμένοι στη μετάφραση» του 2003, με τον Μπιλ Μάρει και την Σκάρλετ Γιόχανσον.
Η ατμοσφαιρική ταινία «Η Αποπλάνηση» που ξεκίνησε να
προβάλλεται με επιτυχία στις ΗΠΑ από τις 23/6/2017 σε περιορισμένο κύκλωμα αιθουσών, (οι έως τώρα εισπράξεις
ξεπερνούν τα 5 εκατομμύρια δολάρια) είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του
Τόμας Κάλιναν, και αφηγείται, μέσα από τη γυναικεία ματιά, την ιστορία ενός
πληγωμένου στρατιώτη (Κόλιν Φάρελ) που, κατά τη διάρκεια του Αμερικανικού
Εμφύλιου Πολέμου, και συγκεκριμένα το 1864, βρίσκει καταφύγιο, ώσπου να
αναρρώσει, σε ένα σχολείο θηλέων οικότροφων στη Βιρτζίνια, όπου τον περιθάλπουν
ως ηθικό τους χρέος.
Η παρουσία του εκεί, όμως, ξυπνά στα κορίτσια και τις
μοναχικές γυναίκες του σχολείου (Νικόλ Κίντμαν, Κίρστεν Ντανστ, Ελ Φάνινγκ),
καταπιεσμένα ένστικτα, πάθη και ανάγκες, προκαλώντας μεταξύ τους ανταγωνισμούς
και συγκρούσεις που φτάνουν ακόμα και στα άκρα.
*Η Σοφία Κόπολα στην νέα της ταινία μάς ταξιδεύει στο 19ο
αιώνα, λίγα χρόνια αφότου ξέσπασε ο Αμερικανικός Εμφύλιος Πόλεμος, σκηνοθετώντας
και υπογράφοντας το σενάριο της κινηματογραφικής μεταφοράς του μυθιστορήματος
του Τόμας Κάλιναν, υιοθετώντας τη γυναικεία αφηγηματική ματιά.
Η Κόπολα συνεργάζεται και πάλι με την Κίρστεν Ντανστ και την
Ελ Φάνινγκ, ενώ συμπράττει για πρώτη φορά με τον βραβευμένο με Χρυσή Σφαίρα
Κόλιν Φάρελ και τη βραβευμένη με Όσκαρ Νικόλ Κίντμαν. Όπως ανέφερε η Κόπολα
«πάντοτε με ενδιέφερε ο τρόπος που οι γυναίκες αλληλεπιδρούν. Έχω δει πώς
μπορεί να αλλάξει η μεταξύ τους δυναμική όταν εμφανίζεται ένας άντρας. Κι αυτή
τη φορά πρόκειται για γυναίκες διαφορετικών ηλικιών που αντιδρούν διαφορετικά
στην παρουσία του άντρα».
Η Κίρστεν Ντανστ είπε με τη σειρά της ότι «η ιστορία ανήκει
στο είδος της αμερικανικής, γοτθικής λογοτεχνίας του Νότου. Δεν πρόκειται για
ταινία τρόμου, αν και υφέρπει ο τρόμος. Είναι γεμάτη ένταση και καταστροφή. Κι
όλα γίνονται μεταξύ γυναικών, πράγμα που τη κάνει ακόμα πιο επιβλητικά
σαγηνευτική. Όταν μου είπε την ιδέα της η Σοφία, δύο χρόνια πριν, κατάλαβα πως
αυτό που την τράβηξε στην ιστορία ήταν ο εγκλεισμός και η απομόνωση όλων αυτών
των γυναικών. Υπάρχει
θάνατος στην ταινία, αλλά η ταινία πραγματεύεται και τον τρόπο που κάποιος
πεθαίνει μέσα του».
Η Ελ Φάνινγκ τόνισε ότι «αυτό που με τράβηξε στην ιστορία
είναι πως τη δύναμη την έχουν οι γυναίκες, παρόλο που η ιστορία λαμβάνει χώρα
στον Αμερικανικό Εμφύλιο» ενώ αναφερόμενη στην τελετουργική ρουτίνα των
γυναικών επισήμανε τα εξής: «Σηκώνονται το πρωί, ασχολούνται λίγη ώρα με τον
κήπο. Μετά ακολουθούν η προσευχή, τα μαθήματα μουσικής και γαλλικών, το δείπνο
και στη συνέχεια πάνε για ύπνο. Ώσπου κάποια στιγμή όλο αυτό αρχίζει να
καταρρέει. Περιθάλπουν τον πληγωμένο στρατιώτη και από εκείνη τη στιγμή αρχίζει
και εμφανίζεται ο εγωισμός τους».
Από καιρό ήθελε ο Κόλιν Φάρελ να συνεργαστεί με την
Κόπολα, όπως επίσης και να ενσαρκώσει κάποιον χαρακτήρα εκείνης της εποχής.
Όταν, λοιπόν, τον προσέγγισε για αυτήν την ταινία, ο Φάρελ είχε μόλις
ολοκληρώσει τα γυρίσματα μιας άλλης ταινίας (του Γιώργου Λάνθιμου) όπου πάλι
συμπρωταγωνιστούσε με την Νικόλ Κίντμαν.
Συμπτωματικά το νέο φιλμ του Γιώργου Λάνθιμου «The Killing of a
sacred deer» προβλήθηκε και βραβεύτηκε επίσης φέτος στο 70ο
επετειακό Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών.
Τέλος η ταινία γυρίστηκε στη Λουϊζιάνα, στον Αμερικάνικο Νότο και για άλλη μια φορά
η Κόπολα ήθελε να κάνει τα γυρίσματα σε πραγματικό περιβάλλον. Έτσι προκειμένου
να «στεγαστεί» κινηματογραφικά το οικοτροφείο, επιλέχτηκε η ιδιόκτητη έπαυλη που
δεσπόζει στη φυτεία Madewood, που βρίσκεται δύο ώρες, οδικώς, έξω από τη Νέα
Ορλεάνη.
Επιμέλεια: ΤΑΚΗΣ Γ.
ΜΑΡΤΑΤΟΣ (Μέλος ΕΣΗΕΠΗΝ)
*Το άρθρο πρωτογράφτηκε για το ενημερωτικό portal thebest.gr.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου