Με αφορμή τη νέα αξιόλογη ταινία του "All is Lost" όπου υποδύεται ένα μοναχικό ναυτικό αντιμέτωπο με τα στοιχεία της φύσης στον Ινδικό ωκεανό, μίλησε για την αξία της σιωπής
Όπως αναμενόταν ο μεγάλος Αμερικάνος σταρ Ρόμπερτ Ρέντφορντ (τον ερχόμενο Αύγουστο θα συμπληρώσει αισίως τα 77 του χρόνια) έλαμψε την Τετάρτη 22 Μαΐου 2013 στο κόκκινο χαλί του 66ου Φεστιβάλ των Κανών όπου προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού η νέα του ταινία «All is Lost» όπου δεν έχει καθόλου διαλόγους και παίζει μόνο ο Ρέντφορντ υποδυόμενος έναν ναυαγό ναυτικό στον Ινδικό ωκεανό, στα ανοιχτά της Σουμάτρα.
Ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε μαζί με τον ταλαντούχο σκηνοθέτη της ταινίας Τζέι Σι Κάντορ, του περσινού φιλμ με θέμα την οικονομική κρίση και την Γουόλ στριτ, «Margin Call»,
εμφανίστηκε χαμογελαστός φορώντας ένα γαλάζιο νεανικό πουκάμισο ενώ το
βράδυ στην επίσημη προβολή της ταινίας που έλαβε ιδιαίτερα θετικά σχόλια (έντυπα όπως το Time, το Entertainment Weekly, η εφημερίδα The Guardian μίλησαν εγκωμιαστικά για την ταινία και την εκφραστική ερμηνεία του παλαίμαχου Ρέντφορντ) και αν
ήταν στο διαγωνιστικό πρόγραμμα θα διεκδικούσε βραβεία, φόρεσε μαύρο
επίσημο σμόκιν και είχε μαζί του την εδώ και τέσσερα χρόνια νέα σύζυγο,
την Γερμανικής καταγωγής ζωγράφο Σίμπιλ Ζάγκαρς.
Μπορεί
ορισμένα μέσα ενημέρωσης όπως η εφημερίδα «Τα Νέα» να έγραψαν ότι όταν
στο κόκκινο χαλί της πρεμιέρας του "All is Lost", εμφανίστηκε το νεαρό μοντέλο από την Ρωσία Ιρίνα Σάικ (αν δεν κάνουμε
λάθος είχε επισκεφθεί πρόσφατα την Ελλάδα) τα φλας των φωτογράφων
άστραψαν προς τα κει, εντούτοις η αριστοκρατική και με υψηλό γόητρο παρουσία του Ρέντφορντ
(ενός κινηματογραφικού μύθου όπως έγραψαν οι Ελληνικές και ξένες εφημερίδες) ήταν αυτή που πρωταγωνίστησε στην 8η μέρα του κορυφαίου Φεστιβάλ των Κανών.
Την ίδια μέρα στις Κάνες παίχθηκε και η νέα ταινία του Δανού Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν (Drive) με τίτλο «Only God Forgives»,
ωστόσο ο πρωταγωνιστής Ράιαν Γκόσλινγκ απουσίαζε για επαγγελματικούς
λόγους από την επίσημη αυτή προβολή της ταινίας που είναι μάλιστα και
στο διαγωνιστικό τμήμα, κάτι που σχολιάστηκε.Παρόντες πάντως ήσαν ο σκηνοθέτης Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν με τους συνεργάτες και τους άλλους πρωταγωνιστές του φιλμ, όπως την Αγγλίδα ηθοποιό Κριστίν Σκοτ Τόμας.
Ο Ρέντφορντ σποτελώντας μόνος του το καστ του «All is Lost», μπαίνοντας στην αίθουσα για την καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου, δέχτηκε ένα ασταμάτητο ολόθερμο χειροκρότημα.
Όπως γράφει το έγκυρο κινηματογραφικό σάιτ flix.gr στην ανταπόκριση του, ο κινηματογραφικός μύθος Ρέντφορντ με μία φυσική απλότητα, δεν δημιούργησε ούτε δέος, ούτε απόσταση. Σοβαρός και μετρημένος, άνθρωπος της ουσίας κι όχι του καρναβαλιού που είχε στηθεί μπροστά του, από εκατοντάδες άτομα που τέντωναν στον αέρα το κινητό τους και φώναζαν το όνομά του, ανυπομονούσε να μιλήσει για την ταινία του και γενικότερα για το σινεμά.
Ακολουθούν αποσπάσματα της συνέντευξης Τύπου, όπως τα έγραψε το σάιτ flix.gr.
Στο ερώτημα γιατί ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ αποδέχτηκε την πρόταση του Τζέι Σι Κάντορ για το All is Lost (αναμένεται στις αίθουσες των ΗΠΑ στις 25 Οκτωβρίου 2013), ο συμπαθής σταρ με τα πενήντα και πλέον χρόνια καριέρας, απήντησε.
«Ήταν ένας πολύ γοητευτικός ρόλος. Η πρόκληση να είμαι στην οθόνη μόνος μου, χωρίς το δεκανίκι του λόγου, ήταν πολύ γοητευτική. Μόλις είχα τελειώσει μία ταινία, όπου έπαιζε και σκηνοθετούσα όταν ήρθε η πρόταση του Τζέι Σι. Ήθελα να θυμηθώ τι σημαίνει να παραδίνεσαι σ' έναν άλλο σκηνοθέτη.
Εκτιμούσα έτσι κι αλλιώς τον Τζέι Σι Κάντορ, ο οποίος είχε κάνει μία υπέροχη πρώτη ταινία που έπαιξε στο φεστιβάλ του Σάντανς. Το σενάριο του All is Lost ήταν ιδιαίτερο, μοναδικό - μία εντελώς διαφορετική πρόταση από όλες αυτές που μου έκαναν. Για αυτό δέχτηκα.
Πιστεύω στην αξία της σιωπής. Τόσο στο σινεμά, όσο και στην ίδια τη ζωή. Σέβομαι τη σιωπή, την ησυχία.
Όταν εμπιστευτείς τη σιωπή στο σινεμά, αποκτά μεγάλη δύναμη. Ως ηθοποιός πιστεύω ακράδαντα ότι πρέπει να εμπιστευόμαστε και να αφηνόμαστε 100% στο ρόλο. Αν δεν το κάνουμε, αυτό θα φανεί. Πρέπει να βουτάς με το κεφάλι και να έχεις εμπιστοσύνη στο σκηνοθέτη σου. Η σιωπή επίσης δίνει μία μεταφυσική διάσταση στην ταινία, κι αυτό μου αρέσει».
Ο ωραίος και πάντα ακμαίος Ρόμπερτ Ρέντφορντ (κι ας είχε απρόοπτα στα απαιτητικά γυρίσματα του φιλμ όπου σε μία λίγο επικίνδυνη σκηνή, έχασε για λίγο την ακοή του από το ένα αυτί) αναφέρθηκε και στον καλό του φίλο, τον Πολ Νιούμαν που έφυγε από τη ζωή τον Σεπτέμβριο του 2008.
Ο Νιούμαν μαζί με την Τζόαν Γούντγουωρντ είναι στην νοσταλγική αφίσα του φετινού Φεστιβάλ των Κανών.
Ο Ρέντφορντ είχε να έρθει στο Φεστιβάλ των Κανών με ταινία του από το 1988 και το «Μιλάγκρο η γη της σύγκρουσης» που ήταν δική του σκηνοθεσία και είχε προβληθεί επίσης εκτός συναγωνισμού. Επίσης μιλώντας στους δημοσιογράφους θυμήθηκε και την 1η του φορά στο Φεστιβάλ των Κανών με ταινία, που ήταν το 1972 μαζί με τον σκηνοθέτη και φίλο του Σίντνει Πόλακ και το αγαπημένο του φιλμ, το γουέστερν γυρισμένο μάλιστα στην Γιούτα, όπου ζει μόνιμα ο Ρέντφορντ, "Τζερεμάια Τζόνσον".
Στις 23 Μαίου αναμενόταν να προβληθεί στο Φεστιβάλ των Κανών, η ολοκαίνουρια ταινία του Αλεξάντερ Πέιν που έχει καταγωγή από το Διακοπτό Αιγιαλείας, "Νεμπράσκα" με πρωταγωνιστή τον συνομήλικο ηθοποιό του Ρέντφορντ, Μπρους Ντερν.
Επιμέλεια - Τάκης Γ. Μαρτάτος (Το άρθρο πρωτοαναρτήθηκε από τον γράφοντα στο thebest.gr).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου