Πλάι της ξεχωρίζει σε μία επίσης δυνατή και ευαίσθητη
ερμηνεία ο νεαρός Άγγλος ηθοποιός Τζέιμι Μπελ του φιλμ του 2001, «Μπίλι Έλιοτ, Γεννημένος
χορευτής»
Μία από τις ταινίες που προβάλλονται αυτές τις μέρες στην
Πάτρα και αξίζει να δείτε είναι το «Film Stars Don't Die in Liverpool
– Τα Αστέρια δεν Πεθαίνουν στο Λίβερπουλ» σε διανομή της Odeon. Eίναι ένα όμορφα φτιαγμένο φιλμ για ένα
πραγματικό πρόσωπο, μία ξεχασμένη Χολυγουντιανή σταρ, τιμημένη μάλιστα με Όσκαρ
β’ γυναικείου ρόλου για την ταινία του Βιντσέντε Μινέλι «Η Ωραία και το κτήνος»
το 1952, την Γκλόρια Γκράχαμ, η οποία στα χρόνια της δύσης της, ζει στην Αγγλία
όπου παίζει θέατρο και γνωρίζεται μ’ έναν νεαρό ηθοποιό με τα μισά της χρόνια,
τον Πίτερ, με τον οποίο θα γίνουν ζευγάρι και θα της σταθεί έως το τέλος, όταν
εκείνη σβήνει άρρωστη από καρκίνο.
Το ρόλο της Γκράχαμ που πέθανε στις 5 Οκτωβρίου του 1981 στα
58 της χρόνια, υποδύεται στην ταινία του 54χρονου Σκωτσέζου δημιουργού Πολ Μακ
Γκούιγκαν, μία πολύ καλή ηθοποιός, η 59χρονη Ανέτ Μπένινγκ, η ερμηνεία της
οποίας θα μπορούσε να είναι στην φετινή 5άδα του α’ γυναικείου στα Όσκαρ αλλά
προφανώς λόγω μεγάλου ανταγωνισμού, έμεινε έξω.
Ωστόσο η Μπένινγκ που πετυχαίνει να αναδείξει τόσο το
λαμπερό πρόσωπο της Γκράχαμ όσο και τον εύθραυστο χαρακτήρα της, είναι υποψήφια
στα 71α βραβεία BAFTA
της Βρετανικής Κινηματογραφικής Ακαδημίας ενώ υποψήφιος είναι και ο 32χρονος
συμπρωταγωνιστής της Jamie Bell
(του «Μπίλι Έλιοτ»), ως καλύτερος ηθοποιός και το σενάριο του Matt Greenhalgh στην κατηγορία του
καλύτερα διασκευασμένου σεναρίου.
Μπορεί το φιλμ να μην αποφεύγει σε κάποια σημεία το
μελόδραμα, ωστόσο βγάζει ατόφια συγκίνηση ιδιαίτερα προς το τέλος δίνοντας μας
παράλληλα να καταλάβουμε ότι ο έρωτας και η αληθινή αγάπη πραγματικά μπορεί να
μην κοιτά χρόνια και μπορεί να «δέσει» με τα γοητευτικά δεσμά του ακόμα και δύο
ανόμοιους χαρακτήρες που έρχονται από άλλες εποχές ο καθένας. Η ταινία έχει
όμορφες σινεφίλ αναφορές (στο πρώτο ραντεβού τους η Γκλόρια και ο Πίτερ πηγαίνουν
σινεμά και βλέπουν το «Άλιεν» το 1979 ενώ μετά στο μετρό ο Πίτερ της λέει πως
θα ήθελε να είναι κάτι σαν τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ ως Σάντανς Κιντ στους «Δύο
Ληστές»).
Στο φινάλε ο σκηνοθέτης μας έχει και αυθεντικά πλάνα από την βράβευση στα Όσκαρ της Γκράχαμ όπου ανεβαίνοντας αεράτη στη σκηνή είπε απλά ένα «σας ευχαριστώ πολύ» με τον παρουσιαστή Μπομπ Χόουπ να λέει «αυτή τα κατάφερε».
Στο φινάλε ο σκηνοθέτης μας έχει και αυθεντικά πλάνα από την βράβευση στα Όσκαρ της Γκράχαμ όπου ανεβαίνοντας αεράτη στη σκηνή είπε απλά ένα «σας ευχαριστώ πολύ» με τον παρουσιαστή Μπομπ Χόουπ να λέει «αυτή τα κατάφερε».
Μας άρεσε και ο τρόπος που ο σκηνοθέτης παρουσίασε στην
ταινία και τον υποστηρικτικό ρόλο των γονιών του Πίτερ Τέρνερ (τη μητέρα
ερμηνεύει υπέροχα η 68χρονη ηθοποιός Τζούλι Γουόλτερς του «Εκπαιδεύοντας τη
Ρίτα»).
Οδεύοντας προς το φινάλε και με σύμμαχο ένα έξυπνο μοντάζ,
δεν μπορεί παρά να συγκινηθείς για την απώλεια, για τη δύση της ζωής, για την
αγάπη που διακόπτεται αλλά δεν χάνεται, για την ομορφιά και το γκλάμουρ που
κουβαλούσε αυτή η ξεχασμένη σταρ που κρατούσε στα προσωπικά της πράγματα
ανάμεσα στη λακ elnett
και τη λευκή γούνα της με τα κομψά κοκκάλινα γυαλιά της και μία ταμπακέρα από
τον φίλο και συνάδελφο της, τον θρυλικό Χάμφρει Μπόγκαρτ, ο οποίος της έλεγε
«μείνε στη σκιά και θα έρθει το φως να σε βρει και να λάμψεις».
Μία ταινία – μικρή έκπληξη που σε συγκινεί μέχρι δακρύων που
αξίζει να της αφιερώσετε ένα δίωρο. Δείτε την.
*Σε μία σκηνή στο ρόλο της μητέρας της Γκλόρια Γκράχαμ
εμφανίζεται και η σπουδαία Βανέσα Ρεντγκρέιβ.
H
ταινία προβάλλεται στα Odeon Entertainment
στη Βέσο Μάρε.
*Στο διεθνές box office η ταινία έχει κάνει εισπράξεις 2 εκατομμυρίων δολαρίων ενώ στο ξεκίνημα της στις Ελληνικές αίθουσες το 4ήμερο 8-11 Φεβρουαρίου 2018, σύμφωνα με στοιχεία από το flix.gr, έκοψε σε 15 αίθουσες περίπου 2.000 εισιτήρια.
Θα συνεχιστεί στα Odeon Entertainment στη Βέσο Μάρε και για 2η εβδομάδα, από την Πέμπτη 15/2/2018.
Επιμέλεια: ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ (Μέλος ΕΣΗΕΠΗΝ) – Το κείμενο
πρωτοαναρτήθηκε από τον γράφοντα στο thebest.gr.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου