Τετάρτη 7 Μαρτίου 2018

Όσκαρ σε μία ταινία που δεν πολυαρέσει, ο Αλεξάντρ Ντεσπλά και η Ελληνίδα μαμά του, ο Τζέιμς Άιβορι με το πουκάμισο με το πρόσωπο του Έλιο και η αδικημένη "Lady Bird"

Ολοκληρώθηκε η 90η απονομή των Όσκαρ στο Dolby Theater του Λος Άντζελες τα ξημερώματα της Δευτέρας 5 Μαρτίου 2018 χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις και χωρίς...απρόοπτα


Πάει κι αυτή η απονομή των βραβείων Όσκαρ, πέρασε στην ιστορία. Ήταν αισίως η 90η και όπως ευρέως σχολιάστηκε φέτος ολοκληρώθηκε χωρίς απρόοπτα και κάθε είδους «ξαφνιάσματα». Για λόγους σασπένς το τελευταίο διήμερο πριν την απονομή ακουγόταν ότι το Όσκαρ καλύτερης ταινίας μπορεί και να πήγαινε στο θρίλερ – έκπληξη «Τρέξε!» του Τζόρνταν Πιλ, το οποίο παρόλ’ αυτά από τις 4 υποψηφιότητες που είχε, κέρδισε το σημαντικό αγαλματίδιο του καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου επικρατώντας στην συγκεκριμένη κατηγορία τόσο της πολύ τρυφερής «Lady Bird» της Γκρέτα Γκέργουικ που τελικά δεν κέρδισε κανένα Όσκαρ από τα 5 που ήταν προτεινόμενη, όσο και της «Μορφής του Νερού» και των «Τριών Πινακίδων έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι».




Η «Μορφή του Νερού - The Shape of Water» του 53χρονου Μεξικανού Γκιγιέρμο ντελ Τόρο που διεθνώς έχει φτάσει σε εισπράξεις τα 127 εκατομμύρια δολάρια (τα 57,5 εκατ. στις ΗΠΑ) τελικά «χρύσωσε» 4 από τις 13 υποψηφιότητες της που δεν το λες και μεγάλη επικράτηση για μία καλογυρισμένη ταινία, προσωπικό στοίχημα του ταλαντούχου δημιουργού της που ωστόσο για να λέμε την αλήθεια δεν αρέσει στο ευρύ κοινό. Τώρα με τα Όσκαρ σίγουρα θα την δουν και ενδεχομένως να την εκτιμήσουν περισσότεροι (παίζεται και στην Πάτρα στα Odeon Entertainment).



Εκτός του Όσκαρ καλύτερης ταινίας (ο απίθανος Ντελ Τόρο όπως είδαμε, ζήτησε από τον θρυλικό ηθοποιό Γουόρεν Μπίτι που παρουσίασε το τελευταίο και σημαντικότερο Όσκαρ της απονομής μαζί με την Φέι Νταναγουέι, να δει και από κοντά τον φάκελο με το όνομα του νικητή επηρεασμένος προφανώς από την περσινή απίστευτη γκάφα) η «Μορφή του Νερού» κατέκτησε και το Όσκαρ σκηνοθεσίας (Ντελ Τόρο) αλλά και το Όσκαρ καλλιτεχνικής διεύθυνσης/σκηνικών και της καλύτερης μουσικής για το μουσικό σκορ που συνέθεσε ο Ελληνογάλλος Αλεξάντρ Ντεσπλά (το Ελληνικό όνομα του είναι Αλέξανδρος Λαδόπουλος), ο οποίος και αφιέρωσε το βραβείο στην 90χρονη μητέρα του με καταγωγή από τον Βόλο (ίδια ηλικία με τον «θείο Όσκαρ»), που είναι Ελληνίδα όπως ο ίδιος με έμφαση είπε, παραλαμβάνοντας το Όσκαρ του που είναι το 2ο της καριέρας του (το 1ο το είχε κερδίσει το 2015 για το «Grand Budapest Hotel» του Γουές Άντερσον).



Γενικά τα υπόλοιπα Όσκαρ μοιράστηκαν. Οι «Τρεις Πινακίδες» όπως αναμενόταν σάρωσαν στον α’ γυναικείο ρόλο (Φράνσες Μακ Ντόρμαντ) και στον β’ ανδρικό (Σαμ Ρόκγουελ), η «Δουνκέρκη» του Κρίστοφερ Νόλαν έδειξε ότι είχε την πυγμή και την αξία καθώς κατέκτησε 3 Όσκαρ από τα 8 που ήταν υποψήφια (του ήχου, των ηχητικών εφέ και του μοντάζ) και σίγουρα σε μία άλλη χρονιά θα κέρδιζε και της ταινίας και της σκηνοθεσίας ενώ το αρκετά καλό «Blade Runner 2049» του Ντενί Βιλνέβ επίσης απέδειξε ότι οι 5 υποψηφιότητες του άξιζαν πέρα για πέρα, γι’ αυτό και δικαίως κατέκτησε έστω 2 Όσκαρ (καλύτερων οπτικών εφέ και φωτογραφίας για τον βετεράνο Βρετανό δημιουργό Roger Deakins, ο οποίος κατά το παρελθόν είχε προταθεί και χάσει 13 φορές).

Η «Πιο σκοτεινή Ώρα» του Τζο Ράιτ που είχε 6 υποψηφιότητες, κέρδισε 2 Όσκαρ για το μέικ απ και την εκπληκτική ερμηνεία – μεταμόρφωση του Γκάρι Όλντμαν ως Ουίνστον Τσόρτσιλ, ο οποίος είπε στα αστεία ότι θα ζητήσει από την γηραιά μητέρα του να ετοιμάσει τσάι καθώς της φέρνει το Όσκαρ στο σπίτι!

Το επίσης φαβορί Άλισον Τζάνει πήρε το Όσκαρ β’ γυναικείου για το «Εγώ, η Τόνια» αν και βλέποντας την Λόρι Μέτκαλφ στη «Lady Bird» θα λέγαμε πως ήταν ισάξια αν όχι και λίγο καλύτερη.



Tέλος εκπληκτικά κομψή στα 81 της χρόνια και ντυμένη με λευκό φόρεμα Balmain ήταν η αειθαλής Τζέιν Φόντα (η οποία μαζί με την επίσης elegant Έλεν Μίρεν απένειμαν το Όσκαρ α' ανδρικού ρόλου) όπως και η 28χρονη Τζένιφερ Λόρενς με τιραντέ χρυσή τουαλέτα Ντιόρ, η οποία είναι αρκετά σέξι στη νέα της ταινία «Κόκκινο σπουργίτι» που προβάλλεται και στην Πάτρα, στα Odeon Entertainment από την περασμένη Πέμπτη (το φιλμ ξεκίνησε ικανοποιητικά καλά στις ΗΠΑ το περασμένο σαββατοκύριακο με 17 εκατομμύρια δολάρια συν άλλα 26,5 εκατομμύρια από τον υπόλοιπο κόσμο).

Η «Αόρατη κλωστή» του Πολ Τόμας Άντερσον με τον Ντάνιελ Ντέι Λιούις «παρηγορήθηκε» με το Όσκαρ καλύτερων κοστουμιών ενώ το πολύ ευαίσθητο και ατμοσφαιρικό «Να με Φωνάζεις με τ’ Όνομα σου» του Λούκα Γκουαντανίνο με τον Τιμοτέ Σαλαμέ που ήταν μοντέρνα ντυμένος μ’ ένα λευκό, κομψό κοστούμι, από τις 4 υποψηφιότητες που είχε κατέκτησε το Όσκαρ καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου για τη δουλειά του 89χρονου Τζέιμς Άιβορι, ο οποίος διασκεύασε υποδειγματικά την νουβέλα του Αντρέ Ασιμάν που ήταν παρών στην τελετή των Όσκαρ. Το βιβλίο θα κυκλοφορήσει σε ελληνική μετάφραση από τις εκδόσεις Μεταίχμιο τον ερχόμενο Ιούνιο.



Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Άιβορι που στην απονομή φορούσε ένα χαρακτηριστικό λευκό πουκάμισο με ζωγραφισμένη την μορφή του νεαρού ήρωα της ταινίας, του Έλιο (στον λόγο του έκανε αναφορά και στον για χρόνια στενό συνεργάτη του, τον Ισμαήλ Μέρτσαντ) είχε προταθεί για Όσκαρ σκηνοθεσίας 3 φορές κατά το παρελθόν (Δωμάτιο με θέα, Επιστροφή στο Χάουαρντς Εντ και Τα απομεινάρια μίας μέρας) ενώ ήταν η 1η φορά που είχε προταθεί για Όσκαρ σεναρίου. Η φωτ. του Άιβορι είναι από το πρακτορείο Reuters και την εφημερίδα La Repubblica.

Το «Coco» της Pixar/Disney (από τα καλύτερα φιλμ ψηφιακού animation των τελευταίων χρόνων που παίζεται ακόμα στην Πάτρα, στα Odeon Entertaiment τα σαββατοκύριακα) κέρδισε 2 Όσκαρ (καλύτερης ταινίας animation και τραγουδιού για το «Remember me») ενώ η επιλογή για το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας ήταν πράγματι εύστοχη και τολμηρή, το «Μια Φανταστική Γυναίκα» του Σεμπαστιάν Λέλιο από τη Χιλή που στην Πάτρα είχαμε δει μέσα Γενάρη από την Κινηματογραφική Λέσχη. Η "Μια Φανταστική Γυναίκα" με την transgender πρωταγωνίστρια Ντανιέλα Βέγκα, ξαναβγαίνει στις Ελληνικές αίθουσες, από την Seven Films και την Strada, την Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018.

Και του χρόνου!

Επιμέλεια: ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ (To άρθρο πρωτοανέβηκε από τον γράφοντα στο δημοσιογραφικό portal thebest.gr).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου