Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2024

Δύο υπέροχες ταινίες με τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ προβάλλονται την Πέμπτη 22/2, ξημερώματα Παρασκευής και αργά το βράδυ της Παρασκευής 23/2 και αξίζει να τις δείτε

Ο λόγος για το φιλμ του 2018 "Ο Κύριος και το Όπλο" με το οποίο ουσιαστικά αποχαιρέτισε την υποκριτική ο Ρέντφορντ και την ταινία του 2012 "Ο Κανόνας της Σιωπής"

Δύο πρόσφατες σχετικά ταινίες με πρωταγωνιστή τον ιδιαίτερα αγαπητό Αμερικανό ηθοποιό Ρόμπερτ Ρέντφορντ θα προβληθούν με διαφορά μίας μέρας, στην Ελληνική τηλεόραση.


 

Την Πέμπτη 22/2/2024 αρκετά αργά (θα πρέπει να ξενυχτήσετε για τα καλά) στις 03.30 τα ξημερώματα Παρασκευής στο κανάλι Star παίζεται η πολύ καλή ταινία παραγωγής 2018 «Ο Κύριος και το Όπλο -THE OLD MAN AND THE GUN» σε σκηνοθεσία του Ντέιβιντ Λόουερι. Μάλιστα με τον συγκεκριμένο ρόλο του αθεράπευτου ληστή τραπεζών με το χαμόγελο, Φόρεστ Τάκερ που ήταν υπαρκτό πρόσωπο, ο Ρέντφορντ προτάθηκε για την Χρυσή Σφαίρα καλύτερου α’ ανδρικού σε κωμωδία/μιούζικαλ.

«Ο Κύριος & το Όπλο» που είχε παιχθεί πάλι αργά στο Star προ μηνός, βασίζεται στην πραγματική ιστορία του Φόρεστ Τάκερ (την ιστορία κατέγραψε σε βιβλίο ο Ντέιβιντ Γκραν), από την τολμηρή απόδρασή του από τη φυλακή του Σαν Κουεντίν στην ηλικία των 70 ετών, μέχρι τις άνευ προηγουμένου ληστείες, που έκαναν την αστυνομία να σαστίσει και μάγεψαν τον υπόλοιπο κόσμο.


 

Μπλεγμένοι στην καταδίωξη του Φόρεστ Τάκερ βρίσκονται ο ντετέκτιβ Τζον Χαντ (τον υποδύεται ο Κέισι Άφλεκ) και μια γυναίκα, που τον αγαπά, παρά το επάγγελμα που έχει επιλέξει...

Συμπρωταγωνιστεί η εξαιρετική Σίσι Σπέισεκ, και οι Ντάνι Γκλόβερ, Τομ Γουέιτς (κάτω φωτ.), Τίκα Σάμπτερ -Tika Sumpter.


 

Στην Πάτρα θυμόμαστε πως η ταινία "Ο Κύριος και το Όπλο" είχε παιχθεί με επιτυχία στη Βέσο Μάρε.

Ακολούθως την Παρασκευή 23/2/2024 αυτή τη φορά στο κανάλι του Αlpha, στις 00:45 (μετά τα μεσάνυχτα) έχει προγραμματιστεί να προβληθεί η πολιτικοκοινωνική ταινία «Ο Κανόνας της Σιωπής - The Company You Keep» παραγωγής 2012 (διάρκεια 125 λεπτά) που μάλιστα είχε κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας τον Σεπτέμβριο του 2012 παρουσία του ίδιου του Ρέντφορντ και του συμπρωταγωνιστή του, Σάια ΛαΜπέφ.

Ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ πρωταγωνιστεί στο πολιτικό αυτό θρίλερ και κρατάει τη μπαγκέτα μπροστά και πίσω από τις κάμερες, μαζί με ένα all-star-cast, σε μια ταινία που κέρδισε αρκετές κινηματογραφικές διακρίσεις.


 

Τριάντα (30) χρόνια μετά από μια ληστεία τραπέζης που επιχείρησαν μέλη του Weather Underground, μιας (ιστορικής) ακτιβιστικής αντιεξουσιαστικής οργάνωσης, και που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο ενός υπάλληλου σεκιούριτι, η αστυνομία εντοπίζει ένα από τα μέλη, τη Σάρον Σόλαρζ (την υποδύεται η Σούζαν Σαράντον), τη στιγμή που κι εκείνη ήθελε τελικά να παραδοθεί.

Οι πληροφορίες ακολουθούν συνδέσμους που οδηγούν στα ίχνη των υπολοίπων, όχι απαραίτητα κατηγορούμενων, κάτι στο οποίο συμβάλλει ο φιλόδοξος κι επίμονος νεαρός δημοσιογράφος μιας τοπικής εφημερίδας, ο Μπεν Σέπαρντ (Σάια ΛαΜπέφ). Ο Νικ Σλόαν (ο υπέροχος Ρόμπερτ Ρέντφορντ σε μεγάλη φόρμα και πάλι όπως γράφτηκε) που θεωρείται συνεργός στη δολοφονία και ζει ως δικηγόρος με το όνομα Τζιμ Γκραντ, θέλοντας να αποφύγει τη σύλληψη, κυρίως για χάρη της μικρής του κόρης, διαφεύγει και προσπαθεί μέσω των παλιών συντρόφων να ανακαλύψει τη Μίμι Λόρι (Τζούλι Κρίστι), της οποίας η ομολογία θα τον έσωζε. Από την άλλη, οι διαπροσωπικές τους σχέσεις δεν παύουν να έχουν σημαδέψει τις ζωές τους εξίσου. Ο Νικ και η Μίμι μοιράζονται κάτι παραπάνω από μια παλιά ερωτική σχέση, ενώ η μικρή κόρη του Νικ παραμένει ένα μείζον ψυχικό και ηθικό γεγονός.

Κι εδώ είναι που κερδίζει το στοίχημα ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ. Στο ότι τα προσωπικά ζητήματα διαπλέκονται με τα κοινωνικά με τρόπο αληθινό, λειτουργικό, δραματουργικά τελεσφόρο και επώδυνο καθώς δεν υπάρχει ιδανική λύση, δεν μπορείς να τραβήξεις μια γραμμή και να ξεχωρίσεις το «καλό» απ’ το «κακό», το «σωστό» από το «λάθος», το προσωπικό από το καθολικό. Κάτι που στο τέλος θα καταλάβει κι ο νεαρός δημοσιογράφος που «σκάλιζε» επικίνδυνα, παίρνοντας το πρώτο σοβαρό μάθημα ζωής.


 

Η σεναριακή δομή όπως είχε γράψει ο κριτικός Χάρης Καλογερόπουλος στο filmy.gr χαρίζοντας 3 αστεράκια στην ταινία, ακολουθεί τους κανόνες του κοινωνικού θρίλερ, αλλά η φόρμα είναι απλά ένα όχημα για μια ψυχομέτρηση χαρακτήρων που ακόμα δοκιμάζονται και καταγραφή ιδεών όπως αυτές εκφράζονται από πρόσωπα και μηχανισμούς. Η σκηνοθεσία του Ρέντφορντ έχει το αυστηρό, λιτό ύφος που βρίσκουμε και στον Κλιντ Ίστγουντ. Αυτοί οι δύο βετεράνοι δεν έχουν καμιά πρεμούρα να το παίξουν «καλλιτέχνες δημιουργοί», θέλουν πάντα να πουν κάτι μεστό σε ουσία και ξέρουν πώς να το χειριστούν χωρίς να τους ξεφεύγει, χωρίς να περιπλέκονται με διανοουμενίστικες φιοριτούρες, ενώ επιτυγχάνουν να εγγράψουν το δράμα χωρίς να ξεπέσουν στο μελό.

Η προτελευταία σκηνή με το σκάφος σε μακρινό «πλονζέ» είναι υπόδειγμα ατόφιας κινηματογραφικής δραματουργίας. Ένα ακόμη συγκινητικό στοιχείο είναι οι μεγάλες ηλικίες. Το να βλέπεις τον Ρέντφορντ ή την Κρίστι με σακίδια στα βουνά, αποκτά μια παραπάνω συμβολική σημασία. Είναι γέροι αλλά «κουβαλούν» ακόμη μια νεανική ιδεολογία. «Τρέχουν» ακόμη. Άψογο όλο το καστ, με κορυφαία την Τζούλι Κρίστι που αν και σε μικρό ρόλο βγάζει μια δύναμη που υποβάλλει.

Κρίμα πάντως που στην εποχή της στις Αμερικάνικες αίθουσες η ταινία αυτή είχε μικρή σχετικά εμπορική απήχηση. Ο Alpha είχε προβάλλει τον «Κανόνα της Σιωπής» και την περασμένη Δευτέρα 12/2.


 

Εκτός των Σάια ΛαΜπέφ, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Τζούλι Κρίστι και Σούζαν Σάραντον, παίζουν και οι Νικ Νόλτε,  Στάνλεϊ Τούτσι, Κρις Κούπερ, Ρίτσαρντ Τζένκινς, Τέρενς Χάουαρντ, Άννα Κέντρικ, Μπρένταν Γκλίσον, Σαμ Έλιοτ, Στήβεν Ρουτ, και η πολύ όμορφη και ταλαντούχα ηθοποιός από το Σικάγο, Brit Marling (πάνω φωτ. από την ταινία).


 

Tην 11χρονη κόρη του Ρέντφορντ, Ίζαμπελ στην ταινία υποδύθηκε η ταλαντούχα Jackie Evancho.

Επιμέλεια ανάρτησης: ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου