Πολύ καλή και η συμπρωταγωνίστρια της, η 30χρονη Ρούνι Μάρα - Η ταινία
προβάλλεται στην αίθουσα 8 των Ster Cinemas, στη Βέσο Μάρε, στην Ακτή Δυμαίων
«Η συγγραφέας Πατρίτσια Χάισμιθ του “Ταλαντούχου κυρίου Ρίπλει” είναι η “θεά” της αστυνομικής λογοτεχνίας αλλά στην περίπτωση της νουβέλας “The Price of Salt” όπου και βασίστηκε το “Carol”, είναι πραγματικά αποκάλυψη. Στη περίπτωση αυτή είναι η επιθυμία που είναι κατά κάποιο τρόπο “εγκληματική”».
Την Κέιτ Μπλάνσετ θα την δούμε και τον ερχόμενο Φεβρουάριο
σε διανομή της Seven Films, στην αξιόλογη ταινία «Truth» του Τζέιμς Βάντερμπιλτ
υποδυόμενη ένα πραγματικό πρόσωπο την παραγωγό Μέρι Μέιπς, στενή συνεργάτιδα
του μεγαλοδημοσιογράφου Νταν Ράδερ, οι οποίοι το φθινόπωρο του 2004 έβγαλαν στη
εκπομπή Evening news του CBS το θέμα του εκ νέου τότε υποψηφίου για την
προεδρία Τζορτζ Μπους ότι είχε αποφύγει να πάει την περίοδο της στρατιωτικής
του θητείας στο Βιετνάμ το 1971, βάζοντας μέσο και μένοντας σε μία μονάδα στο
Τέξας όπου ούτε εμφανιζόταν.
«Η συγγραφέας Πατρίτσια Χάισμιθ του “Ταλαντούχου κυρίου Ρίπλει” είναι η “θεά” της αστυνομικής λογοτεχνίας αλλά στην περίπτωση της νουβέλας “The Price of Salt” όπου και βασίστηκε το “Carol”, είναι πραγματικά αποκάλυψη. Στη περίπτωση αυτή είναι η επιθυμία που είναι κατά κάποιο τρόπο “εγκληματική”».
Αυτά ανέφερε μιλώντας στο Αμερικάνικο περιοδικό
Entertainment Weekly η 46χρονη Αυστραλή ηθοποιός κάτοχος 2 Όσκαρ, Κέιτ
Μπλάνσετ, η οποία ερμηνεύει εκπληκτικά μία πλούσια Αμερικανίδα την εποχή του
Προέδρου Ντουάιτ Αιζενχάουερ, στις αρχές του ’50, που ο γάμος της είναι στα
πρόθυρα διάλυσης, έχει μία κορούλα και μία μέρα που επισκέπτεται ένα
πολυκατάστημα για τα δώρα των Χριστουγέννων θα γνωρίσει τη νεαρή υπάλληλο
Τερέζ, με την οποία και θα συνάψει σχέση.
Δύσκολο το θέμα, επίκαιρο λόγω και του συμφώνου συμβίωσης
για τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια, σκεφτείτε όμως πόσο πιο δύσκολο θα θεωρήθηκε όταν
η νουβέλα της Πατρίτσια Χάισμιθ πρωτοκυκλοφόρησε το 1952-3. Η ίδια η συγγραφέας
(1921-1995) είχε εμπνευστεί το στόρι όταν εργαζόταν για βιοποριστικούς λόγους
σ’ ένα πολυκατάστημα της Ν. Υόρκης και έξαφνα αντίκρισε μία γοητευτική γυναίκα
ηλικίας σαράντα και κάτι χρόνων, αριστοκρατική, ντυμένη ακριβά και κομψά, την
οποία και θαύμασε. Λίγο μετά η γυναίκα αυτή χάθηκε μέσα στο πλήθος και η
συγγραφέας εμπνεύστηκε μία ιστορία, μίας νεαρής υπαλλήλου που την συνεπαίρνει η
εικόνα και η αύρα αυτής της γυναίκας και τελικά την ερωτεύεται.
Η εξέλιξη της ιστορίας όπως την βλέπουμε στην ταινία «Carol»
του 54χρονου Τοντ Χέινς έχει πολλά σκαμπανεβάσματα που έχουν να κάνουν με την
κατάληξη του γάμου της Κάρολ, το θέμα της κηδεμονίας της μικρούλας κόρης,
ζητήματα ηθικής (ο σύζυγος προσφεύγει δικαστικά χρησιμοποιώντας ακριβώς το
επιχείρημα περί ηθικής πληγώνοντας την Κάρολ), κ.α.
Το φιλμ περιέχει μία ατάκα που ίσως συμπυκνώνει όλη την
φιλοσοφία αυτής της ευγενούς και διακριτικής αν και απόμακρης κατά τη γνώμη μας
ταινίας και είναι η ακόλουθη: «δεν μπορώ να ζω ενάντια στον χαρακτήρα μου»!
Δεν εννοούμε χαρακτηρίζοντας την ταινία απόμακρη, πως λείπει
το συναίσθημα. Είναι αρκετές οι σκηνές που μόνο τα «σπινθηροβόλα βλέμματα» ή το
ξέσπασμα σε δάκρυα της Τερέζ σε ανατριχιάζουν αλλά ακόμη και τα ξεσπάσματα
τυλίγονται από ένα μανδύα διακριτικότητας, μίας εκλεπτυσμένης αύρας που ίσως
αφήνει αμέτοχο κατά κάποιο τρόπο τον θεατή.
Το «Carol» με τις «ψυχωμένες» ερμηνείες της Κέιτ Μπλάνσετ ως
Κάρολ και της Ρούνι Μάρα ως Τερέζ Μπέλιβετ, την ωραία αναπαράσταση της εποχής
των αρχών του ’50, την φωτογραφία με λίγο κόκκο από τον Ed Lachman, την μουσική
σε τόνους μελαγχολικούς και τα υπέροχα κοστούμια της τιμημένης με Όσκαρ Σάντι
Πάουελ (οι γυναίκες θεατές θα λατρέψουν την καφέ μακριά γούνα της Κάρολ και το
στιλάτο γενικά ντύσιμο και στήσιμο της) είναι μία ταινία που μένει στο μυαλό
του θεατή, την σκέφτεσαι και την επόμενη μέρα κι αυτό σίγουρα είναι σημαντικό
προσόν. Από την ταινία δεν λείπει και μία ερωτική σκηνή που κάνει εντύπωση (αν
και από την Μπλάνσετ βλέπουμε μόνο την πλάτη της γυμνή).
Πολλά από τα γυρίσματα έγιναν στο Σινσινάτι, μία πλούσια
πόλη με πολλά κτίρια απαράλλακτα από την εποχή του ’40 και του ’50, όπως έγραψε
το Entertainment Weekly.
Ήδη το φιλμ πρωτοστατεί σε βραβεία και υποψηφιότητες (πήρε 5
υποψηφιότητες στις Χρυσές Σφαίρες). Η Ρούνι Μάρα, συνεσταλμένη και με μία
αδιόρατη μελαγχολία στο βλέμμα της, από φυσικού της, κέρδισε και το βραβείο
ερμηνείας στο περασμένο Φεστιβάλ των Κανών και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν
προταθούν και οι δύο ηθοποιοί για α’ γυναικείο ρόλο στα Όσκαρ, ποια θα νικήσει.
Στην ταινία που σε σχετικά περιορισμένο κύκλωμα αιθουσών στις
ΗΠΑ, έχει ήδη φτάσει το 1,5 εκατομμύριο δολάρια σε εισπράξεις, υπάρχουν και
έξοχοι β’ ρόλοι που τους ερμηνεύουν ο Κάιλ Τσάντλερ (σύζυγος της Κάρολ), η Σάρα
Πόλσον (ως η παιδική φίλη, πρώτος δεσμός της Κάρολ και νονά της κόρης της) και
ο Τζέικ Λέισι ως ο Ρίτσαρντ, το αγόρι της Τερέζ.
![]() |
Οι Τζέικ Λέισι και Ρούνι Μάρα σε σκηνή του "Carol". |
Πάντως σε μία πρώτη σύγκριση με ανάλογης θεματικής ταινίες
όπως το «Μυστικό του Brokeback Mountain» του Ανγκ Λι (Όσκαρ σκηνοθεσίας το
2006) με το συγκινητικό φινάλε, θα λέγαμε πως το «Carol» μάλλον είναι λίγο
υποδεέστερο.
Η ταινία προβάλλεται από την περασμένη Πέμπτη στα Ster
Cinemas, στη Βέσο Μάρε, στην αίθουσα 8. Διανέμεται από την Odeon.
![]() |
Σε σκηνή του φιλμ "Truth" όπου υποδύεται μία δημοσιογράφο - παραγωγό ενημερωτική εκπομπής που έχασε τη δουλειά της εξαιτίας ενός ρεπορτάζ που έθιξε ευαίσθητες πολιτικές χορδές και συμφέροντα. |
Το θέμα προκάλεσε απίστευτες αντιδράσεις οδηγώντας στην
απόλυση της Μέιπς και στην παραίτηση μετά από μερικούς μήνες του Ράδερ. Τον
84χρονο σήμερα Νταν Ράδερ ενσαρκώνει στην ταινία ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ.
*Στους τίτλους τέλους του «Carol» προσέξαμε πως τα μαλλιά –
κομμώσεις της Κέιτ Μπλάνσετ επιμελήθηκε κάποιο πρόσωπο προφανώς με ελληνική
καταγωγή, ονόματι Kay Georgiou.
Η Μπλάνσετ είναι και εκτελεστική παραγωγός – executive producer στο
«Carol».
Επιμέλεια κειμένου - ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ (μέλος ΕΣΗΕΠΗΝ) - Το άρθρο σε μία πρώτη μορφή αναρτήθηκε στο thebest.gr.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου