Η νέα ταινία του 73χρονου Ν. Περάκη έχει
διάθεση κριτικής και παρωδίας της τωρινής νεοελληνικής πραγματικότητας, καλό
καστ, τραγούδι με την Demy αλλά κι ένα μάλλον ρηχό σενάριο
Μπορεί να απευθύνονται κατά κάποιο τρόπο σε διαφορετικό κοινό, ωστόσο κατ’ ουσία μιας και οι δύο είναι ελληνικές παραγωγές, απευθύνονται στο μεγάλο Ελληνικό κοινό και έχοντας βγει στις αίθουσες με διαφορά μόλις μίας εβδομάδας είναι λογικό να «συγκρούονται» και να ανταγωνίζονται η μία την άλλη. «Το Τελευταίο Σημείωμα» του Παντελή Βούλγαρη που προηγήθηκε (έκανε πρεμιέρα στις 26/10/2017 από την Tanweer) φαίνεται στη 2η εβδομάδα προβολή του να κρατά τη δυναμική του και να προσελκύει το ενδιαφέρον των θεατών τόσο των μεγαλύτερης ηλικίας όσο και των πιο νέων. Είναι εξάλλου και συνταρακτικό το θέμα που παρουσιάζει η ταινία και είναι η εκτέλεση των 200 Κομουνιστών κρατούμενων στο σκοπευτήριο της Καισαριανής από τους Γερμανούς την Πρωτομαγιά του ’44.
Μπορεί να απευθύνονται κατά κάποιο τρόπο σε διαφορετικό κοινό, ωστόσο κατ’ ουσία μιας και οι δύο είναι ελληνικές παραγωγές, απευθύνονται στο μεγάλο Ελληνικό κοινό και έχοντας βγει στις αίθουσες με διαφορά μόλις μίας εβδομάδας είναι λογικό να «συγκρούονται» και να ανταγωνίζονται η μία την άλλη. «Το Τελευταίο Σημείωμα» του Παντελή Βούλγαρη που προηγήθηκε (έκανε πρεμιέρα στις 26/10/2017 από την Tanweer) φαίνεται στη 2η εβδομάδα προβολή του να κρατά τη δυναμική του και να προσελκύει το ενδιαφέρον των θεατών τόσο των μεγαλύτερης ηλικίας όσο και των πιο νέων. Είναι εξάλλου και συνταρακτικό το θέμα που παρουσιάζει η ταινία και είναι η εκτέλεση των 200 Κομουνιστών κρατούμενων στο σκοπευτήριο της Καισαριανής από τους Γερμανούς την Πρωτομαγιά του ’44.
Όπως μαθαίνουμε στα Odeon Entertainment στη Βέσο Μάρε στην Ακτή Δυμαίων, γεμίζουν ασφυκτικά από θεατές και οι 2
προβολές της ταινίας ενώ πολύ καλά πηγαίνει το φιλμ και στη 2η αίθουσα του
Πάνθεον στη Γούναρη (ώρα προβολής 19.15) όπου μάλιστα το Σάββατο 4/11 ήρθε και
μίλησε και ο ίδιος ο Παντελής Βούλγαρης.
Θεωρούμε λοιπόν ότι ήταν μάλλον κακό το timing της εξόδου
της νέας ταινίας του 73χρονου σήμερα σκηνοθέτη Νίκου Περάκη «Success Story» (διανομή από την Odeon) στις αίθουσες την
περασμένη Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2017. Το σαββατοκύριακο το φιλμ πήγε ικανοποιητικά
και είχε προηγηθεί και αρκετή διαφήμιση.
Πρωταγωνιστεί κι ένα λαμπερό καστ ηθοποιών που περιλαμβάνει τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη που ξεχωρίζει ως ο κεντρικός ήρωας της ταινίας Παναγής Πάνδωρας, 40άρης πλούσιος ψυχίατρος, γιος μεγαλοεκδότη με βίλα στο Παλαιό Ψυχικό που παντρεύεται μία ανερχόμενη ηθοποιό, την Τζορτζίνα από τα Πετράλωνα (στον πρωταγωνιστικό ρόλο η όμορφη Φιόνα Γεωργιάδη που δεν χάνεται από το βάρος του ρόλου αλλά μάλλον χρειαζόταν μία λίγο πιο έμπειρη ηθοποιός), ο γάμος τους μετά καταντά ανέκδοτο, η Τζορτζίνα «ξιπάζεται» από το χρήμα και τη μεγάλη ζωή, ο Πάνδωρας παρά τα χτυπήματα της οικονομικής κρίσης δεν αφήνει τις κακές συνήθειες ενώ τον βλέπουμε να στοχεύει ως γνήσιο «διαπλεκόμενο λαμόγιο» και στην ενασχόληση του με την πολιτική.
Πρωταγωνιστεί κι ένα λαμπερό καστ ηθοποιών που περιλαμβάνει τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη που ξεχωρίζει ως ο κεντρικός ήρωας της ταινίας Παναγής Πάνδωρας, 40άρης πλούσιος ψυχίατρος, γιος μεγαλοεκδότη με βίλα στο Παλαιό Ψυχικό που παντρεύεται μία ανερχόμενη ηθοποιό, την Τζορτζίνα από τα Πετράλωνα (στον πρωταγωνιστικό ρόλο η όμορφη Φιόνα Γεωργιάδη που δεν χάνεται από το βάρος του ρόλου αλλά μάλλον χρειαζόταν μία λίγο πιο έμπειρη ηθοποιός), ο γάμος τους μετά καταντά ανέκδοτο, η Τζορτζίνα «ξιπάζεται» από το χρήμα και τη μεγάλη ζωή, ο Πάνδωρας παρά τα χτυπήματα της οικονομικής κρίσης δεν αφήνει τις κακές συνήθειες ενώ τον βλέπουμε να στοχεύει ως γνήσιο «διαπλεκόμενο λαμόγιο» και στην ενασχόληση του με την πολιτική.
Στη φωτ. η σέξι Τόνια Σωτηροπούλου με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, ο οποίος εμφανίζεται και γυμνός σε μία σκηνή.
Το σενάριο είναι της Κατερίνας Μπέη, με την οποία ο Περάκης
έχει ξανασυνεργαστεί το 1999 στην «Θηλυκή εταιρεία» που είχε κάνει και
γυρίσματα στην Πάτρα και στην «Φούσκα» το 2002. Το φιλμ δεν είναι κακό αλλά
πάντως δεν γελάς παρά σε λίγα σημεία ενώ και η δραματικότητα είναι περιορισμένη
(το πέρασμα της Μαρίας Αλιφέρη ως τρελή πλούσια παρατημένη από τον άνδρα της είναι
από τις καλές στιγμές της ταινίας ή το φινάλε που περνά και το μήνυμα ότι η
ψευτιά και ψευτογκλάμουρ παρά τις σφαλιάρες της κρίσης καλά κρατούν).
Επίσης παρά τον σχετικά καλό ρυθμό που κρατά ο Νίκος Περάκης, την ατμόσφαιρα που ξέρει να φτιάχνει, την διάθεση σάτιρας και την ικανή διεύθυνση των ηθοποιών (η Τόνια Σωτηροπούλου ως κολλητή της Τζωρτζίνας θα λέγαμε πως ξεχωρίζει όπως και ο γοητευτικός Νάσος Παπαργυρόπουλος ως ο βλάκας bodyguard του Πάνδωρα αλλά και ο Ανδρέας Κωνσταντίνου από «Το Τελευταίο Σημείωμα» ως μετανάστης κακοποιός – εκτελεστής, καθώς και η Τζένη Θεωνά ως Αλβανίδα πρώην μοντέλο) το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα της νέας ταινίας του Περάκη, ο οποίος είχε να κάνει φιλμ από το 2011 και το «Λούφα και παραλλαγή, Σειρήνες στη στεριά» με τον Ορφέα Αυγουστίδη, είναι το ρηχό σενάριο που παρά τις καλές ιδέες δεν εμβαθύνει και ορισμένες από τις λύσεις που προτάσσει είναι τραβηγμένες από τα μαλλιά.
Επίσης παρά τον σχετικά καλό ρυθμό που κρατά ο Νίκος Περάκης, την ατμόσφαιρα που ξέρει να φτιάχνει, την διάθεση σάτιρας και την ικανή διεύθυνση των ηθοποιών (η Τόνια Σωτηροπούλου ως κολλητή της Τζωρτζίνας θα λέγαμε πως ξεχωρίζει όπως και ο γοητευτικός Νάσος Παπαργυρόπουλος ως ο βλάκας bodyguard του Πάνδωρα αλλά και ο Ανδρέας Κωνσταντίνου από «Το Τελευταίο Σημείωμα» ως μετανάστης κακοποιός – εκτελεστής, καθώς και η Τζένη Θεωνά ως Αλβανίδα πρώην μοντέλο) το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα της νέας ταινίας του Περάκη, ο οποίος είχε να κάνει φιλμ από το 2011 και το «Λούφα και παραλλαγή, Σειρήνες στη στεριά» με τον Ορφέα Αυγουστίδη, είναι το ρηχό σενάριο που παρά τις καλές ιδέες δεν εμβαθύνει και ορισμένες από τις λύσεις που προτάσσει είναι τραβηγμένες από τα μαλλιά.
Η φωτ. έχει την υπογραφή της Ελεονόρας Λύτρα.
Όσο για το τέλος σας περιμένει και το τραγούδι «Στον αέρα»
του Δημήτρη Κοντόπουλου με την Demy που είναι και ωραίο και ταιριαστό με την ταινία.
Για «success story»
πάντως δεν μπορούμε να μιλάμε στην συγκεκριμένη ταινία παρά τις καλές
προθέσεις!
Στο φιλμ κάνουν πολύ σύντομες εμφανίσεις και γνωστά πρόσωπα όπως
ο κριτικός Ορέστης Ανδρεαδάκης, ο σκηνοθέτης Γιώργος Τσεμπερόπουλος ενώ η Μαρία Μπακοδήμου ερμηνεύει την γραμματέα
στο ιατρείο του Πάνδωρα και ο Πέτρος Τατσόπουλος τον εαυτό του.
Παίζουν και οι Πάνος Μουζουράκης, Βάσω Καβαλλιεράτου, Ευαγγελία Μουμούρη ως η μάνα της Τζωρτζίνας και
ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης ως μεγαλοδικηγόρος "κολλητός" του Πάνδωρα.
Ο Περάκης που έγραψε ιστορία με τις ταινίες του τη δεκαετία
του ’80 (Άρπα κόλα», «Λούφα και Παραλλαγή» το ’84 και «Βίος και πολιτεία») έχει
σπουδάσει στη Σχολή Καλών Τεχνών του Μονάχου τη δεκαετία του 1960 ενώ παράλληλα
στην αρχή της καριέρας του εργάστηκε ως σκηνογράφος.
Επιμέλεια κειμένου: ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ (Μέλος ΕΣΗΕΠΗΝ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου