Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2018

Στα 40 εκατομμύρια δολάρια έχει φτάσει στο διεθνές boxoffice το φιλμ "Widows - Οι Χήρες", μία ατμοσφαιρική ταινία με δυναμικές γυναίκες ηρωίδες στο πρώτο πλάνο

Είναι η καινούρια ταινία του Λονδρέζου μαύρου σκηνοθέτη Steve McQueen, του οποίου η προηγούμενη δημιουργία "12 Χρόνια Σκλάβος" είχε τιμηθεί με το Όσκαρ καλύτερης ταινίας το 2014

Ο 49χρονος Βρετανός σκηνοθέτης Steve McQueen έχει μέχρι στιγμής κάνει ταινίες με αξιώσεις, τολμηρές σε ιδέες, ερμηνείες και γραφή και πάντα η τελική αίσθηση που αποκομίζει ο θεατής είναι θετική. Βγαίνει από την αίθουσα σχεδόν εντυπωσιασμένος και σίγουρα προβληματισμένος. Το πέτυχε στην εντέλεια προ 4 και κάτι ετών με το «12 Χρόνια σκλάβος» με πρωταγωνιστή τον Τσιουέτελ Ετζιοφόρ, φιλμ που έφυγε από την απονομή του 2014 με 3 Όσκαρ, ανάμεσα τους το Όσκαρ καλύτερης ταινίας και το βραβείο Όσκαρ καλύτερου β’ γυναικείου ρόλου για την Λουπίτα Νιόγκο. Είχαν προηγηθεί το πολύ τολμηρό «Shame» και το «Hunger» όπου και στα δύο πρωταγωνιστούσε ο Μάικλ Φασμπέντερ (είχε & το ρόλο το δυνάστη και ρατσιστή ιδιοκτήτη φάρμας με σκλάβους στον Αμερικάνικο νότο στο "12 Χρόνια σκλάβος").



Τώρα με τις «Χήρες – Widows» ο Λονδρέζος McQueen εκπλήσσει το ίδιο θετικά. Η ταινία του προβάλλεται και στην Πάτρα στα Odeon Veso Mare από την Πέμπτη 22/11/2018 ενώ στο εξωτερικό πηγαίνει συμπαθητικά από εμπορικής άποψης, έχοντας ήδη φτάσει τα 25,5 εκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ συν άλλα σχεδόν 15 εκατομμύρια από τον υπόλοιπο κόσμο. Επίσης οι κριτικές είναι σε μεγάλο βαθμό ευνοικές (στο 91% στο rotten tomatoes & στο 84% στο πιο απαιτητικό metacritic μέχρι στιγμής, χωρίς να λείπουν κάποιες εξαιρέσεις όπως ο βαθμός c+ από το Entertainment Weekly).

To indiewire ήδη σε πρόσφατο άρθρο του θεωρεί πιθανό το «Widows» να πάρει κάποιες σημαντικές υποψηφιότητες στα ερχόμενα Όσκαρ όπως στις κατηγορίες της καλύτερης ταινίας, της σκηνοθεσίας ή και του α’ γυναικείου ρόλου για την Βαιόλα Ντέιβις που όντως είναι συγκλονιστική, η οποία να θυμίσουμε πως στην απονομή του 2017 έφυγε με το Όσκαρ καλύτερου α’ γυναικείας ερμηνείας για το «Fences». 


Η 53χρονη Βαιόλα Ντέιβις ως Βερόνικα Ρόλινγκς, μία γυναίκα αρκετά ευκατάστατη και καλοντυμένη που βρίσκεται ξαφνικά στον αέρα όταν ο σύζυγος της, Χάρι (στο ρόλο ο πάντα καλός Λίαμ Νίσον) σε μία τελευταία ληστεία που κάνει, πάνε όλα στραβά, χάνοντας τη ζωή του ο ίδιος και οι συνεργοί του και μαζί καίγονται και τα λεφτά που είχαν αρπάξει, κοντά 2 εκατομμύρια δολάρια που προορίζονταν για την προεκλογική καμπάνια ενός μαύρου αφεντικού της τοπικής μαφίας του Σικάγο, του Τζαμάλ Μάνινγκ (στο ρόλο ο 36χρονος Brian Tyree Henry). O Tζαμάλ με το «πρωτοπαλίκαρο» του, τον υπερβολικά βίαιο και απάνθρωπο αδελφό του (ο Ντανιέλ Καλούγια του περσινού «Τρέξε!) θα απειλήσουν απροκάλυπτα τη Βερόνικα, η οποία και θα στραφεί για βοήθεια στις άλλες 2 χήρες (εξαιρετικές τόσο η Μισέλ Ροντρίγκεζ όσο και η Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι που έχει και τον πιο σέξι ρόλο της ιστορίας) ενώ μαζί και με την Μπελ (Σίνθια Ερίβο) που θα χρησιμοποιήσουν ως οδηγό, θα προσπαθήσουν να φέρουν σε πέρας το επόμενο κόλπο – ληστεία με μπάζα 5 εκατ. δολάρια που άφησε σε ένα σχέδιο μαζί με το καρνέ του, ο Χάρι Ρόλινγκς.


Η ταινία κυλά ατμοσφαιρικά, με όλους τους ηθοποιούς υποδειγματικά ενορχηστρωμένους από τον McQueen που μας δίνει και πάλι μία ταινία συνόλου (προσέξτε και τους πιο δεύτερους χαρακτήρες που όμως ξεχωρίζουν όπως τον «γερόλυκο» της πολιτικής στο Σικάγο, Τομ Μάλιγκαν – τον ερμηνεύει ο 87χρονος βετεράνος ηθοποιός Ρόμπερτ Ντιβάλ ή τον οδηγό της Βερόνικα, Μπας – τον υποδύεται ο 54χρονος Garret Dillahunt, τον κτηματομεσίτη Ντέιβιντ που αναζητά ερωτική συντροφιά στην Άλις – Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, τον οποίο ερμηνεύει πολύ καλά ο 42χρονος Λούκας Χάας που πιτσιρικάς είχε παίξει στον «Μάρτυρα Εγκλήματος» με τον Χάρισον Φορντ ή και την Αυστραλή Τζάκι Γουίβερ στο ρόλο της μάνας της Άλις, που την σπρώχνει να γίνει πόρνη…πολυτελείας).



Ο McQueen είναι γεγονός πως προσπαθεί να τα χωρέσει όλα στην ταινία, και το μυστήριο, τις ανατροπές (όντως υπάρχει μία μεγάλη ανατροπή στο μέσον περίπου του φιλμ), τα πολιτικά σχόλια για την οικογενειοκρατία στην πολιτική, τα βρώμικα παιχνίδια αλλά και τον επίσης «βίαιο» πόλεμο κάποιων εκπροσώπων των μειονοτήτων που θέλουν να μπουν στο παιχνίδι όπως οι αφροαμερικάνοι ενώ είναι ξεκάθαρο ότι βάζοντας ως leader – πρωταγωνίστρια την Βερόνικα – Βαιόλα Ντέιβις και μαζί μπροστά & τις άλλες χήρες, ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα εύστοχο σχόλιο – αναφορά το κίνημα – κύμα που έχει πρωτοστατήσει πλέον παντού ενάντια στην γυναικεία κακοποίηση & βία με τις γυναίκες να απαιτούν ίσα δικαιώματα σε μισθούς από το σινεμά & τη σώουμπιζ έως παντού (το κίνημα #Metoo).

Στους ρόλους κλειδιά και αυτός του Τζακ Μάλιγκαν (Κόλιν Φάρελ) που με την προτροπή του πατέρα του (Ρ. Ντιβάλ) διεκδικεί (όχι με πολλή όρεξη & ανέντιμους τρόπους) να πάρει τα ηνία στην 18η περιφέρεια του Σικάγο.
Η ταινία του μαύρου σκηνοθέτη ΜακΚουίν είναι μουντή, μελαγχολική, όχι ακριβώς απαισιόδοξη, με πολλές αλήθειες και καλοσκηνοθετημένη ενώ δεν λείπουν και τα συγκινητικά σημεία (μία ακόμη δραματική πτυχή από την οικογενειακή ζωή της Βερόνικα Ρόλινγκς). Είναι ένα φιλμ που με τίποτα δεν το λες ένα απλά καλό αστυνομικό θρίλερ, είναι πολλά περισσότερα.
Διάρκεια: 126 λεπτά.
Διανομή από την Odeon.

Επιμέλεια κειμένου: ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ (Μέλος ΕΣΗΕΠΗΝ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου